Yapay zekada yeni bir dönüm noktası yaşandı. Hamleleri satrançtan daha karmaşık olan tarihi Asya oyunu 'Go'da, Google'ın sistemi, oyunun Avrupa şampiyonunu yendi.
Yapay zekada yeni bir dönüm noktası yaşandı. Hamleleri satrançtan daha karmaşık olan tarihi Asya oyunu 'Go'da, Google'ın sistemi, oyunun Avrupa şampiyonunu yendi.
Bilişim şirketi Google'a ait Londra merkezli yapay zeka şirketi DeepMind'ın geliştirdiği AlphaGo yazılımı, 2500 yıllık strateji oyunu Go'da ilk defa profesyonel bir oyuncuyu yendi.
Bilim dergisi Nature'da yayımlanan araştırmaya göre, AlphaGo, ekim ayında yapılan bir maçta son Avrupa Go şampiyonu Fan Hui'yle turnuva kuralları çerçevesinde yaptığı 5 karşılaşmanın 5'ini de kazanmayı başardı.
AlphaGo'ya karşı oynayan Fan, yazılımın insan gibi oynadığını belirtti. Fan, 'Eğer kime karşı oynadığımı önceden bilmeseydim, garip fakat çok güçlü bir rakiple oynadığımı düşünürdüm' ifadesini kullandı.
AlphaGo'nun geliştirilen diğer bilgisayar programlarına karşı yaptığı maçların da yüzde 99,8'ini aldığı vurgulandı. Henüz dünya şampiyonu seviyesinde bir Go oyuncusuyla karşılaşmayan yazılımın, dünyanın en iyi profesyonel Go oyuncularından biri kabul edilen Lee Sedol ile mart ayında bir maç yapması planlandı.
Bilgisayarlar, şimdiye kadar satranç, dama ve tavlada dünya şampiyonlarını mağlup etmeyi başarmış, sadece Go oyununda insanı geçmeyi başaramamıştı.
IBM'in 'Deep Blue' adını verdiği satranç oyunu programı 1997'de dünya şampiyonu Garry Kasparov'u yenmişti. Satranç kazanmak üzerine programlanan Deep Blue'nun aksine AlphaGo, Go oynamak için tasarlanmadı. AlphaGo, oyunun nasıl oynadığını, genel amaçlı bir algoritma kullanarak öğrendi.
Çin, Japonya ve Güney Kore gibi Asya ülkelerinde oldukça popüler bir strateji oyunu olan Go, uzun süredir yapay zeka araştırmacılarının ilgisini çekiyor. İki oyuncunun 181 siyah ve 180 beyaz taş ile, 19x19 karenin bulunduğu bir tahtada oynadığı oyunda hedef, taşlarla tahtada rakipten daha fazla alan almak ve rakibin taşlarını kendi taşlarıyla çevreleyerek yemektir.
Ortalama bir oyunda evrendeki atom sayısının 10 bin 170 katı taş dizilimi olasılığı bulunması nedeniyle Go, en iyi hamleyi hesaplayan algoritmalar tarafından çözülemiyor.
Go nedir?
Çin, Japonya ve Güney Kore gibi Asya ülkelerinde oldukça popüler bir strateji oyunu olan Go, uzun süredir yapay zeka araştırmacılarının ilgisini çekiyor. İki oyuncunun 181 siyah ve 180 beyaz taş ile, 19x19 karenin bulunduğu bir tahtada oynadığı oyunda hedef, taşlarla tahtada rakipten daha fazla alan almak ve rakibin taşlarını kendi taşlarıyla çevreleyerek yemektir.
Ortalama bir oyunda evrendeki atom sayısının 10 bin 170 katı taş dizilimi olasılığı bulunması nedeniyle Go, en iyi hamleyi hesaplayan algoritmalar tarafından çözülemiyor.
go daki yazilimin santrancdakinden cok buyuk bir farki var. santrantca kazanan yazilim klasik anlamda bir yazilimdi. yani insan tarafindan yazilan, belli dongulerle tum muhtemel hamlleri hesaplayarak, dogru hamleyi bulan bir yazilim. go da bu farkli. cunku go oyununda muhtemel hamle sayisi hic bir bilgisayarin hesaplayamiyacagi kadar fazla. burda oyunu oynayan yazilim insan gibi oynuyor. yani onsezilerini kullanarak. fark nedir. klasik yazilimdaki gibi insan tarafindan yazilmis bir algoritma, bir kod yok. insan sadece ogrenme, hata ayiklama algoritmalarini yaziyor. bilgisayar bu algoritmalarla oyunu oynuya oynuya gercek anlamda ogreniyor. kendi oyun algoritmasini deneme yanilma ile tecrube ederek, kendisi yaziyor. insandan farkli bir gun icinde milyonlarca oyun oyniyabilmesi.
geliştirin amk geliştirin de matrix yapsınlar bizi
hawking in teorisi ilerleyen zamanlar da gerçekleşecek sanırım.