Türk Sinemasının Erotik Film Furyasıyla İlgili Çok Az Kişinin Bildiği Birbirinden Tuhaf Detaylar

Türk Sineması bu zamana kadar ürettiği eserlerle saygı duruşunu hak eden bir sektör. Ancak bir dönem sanattan ve kaliteden uzak filmler, bu sektörün içinde mecburen yer almıştı. Peki neden mecburen ve olaylar nasıl gelişti? Buyurun bakalım...

70'li yıllarda bir furya haline gelen erotik sinema filmleriyle ilgili aslında bilinmeyen çok şey var. Mesela sektörün bu filmlere yönelmesi fanteziden değil, mecburiyetten. Ülkede yaşanan ekonomik kriz, evlere yavaş yavaş giren televizyonlar bu işin sadece küçük bir parçası.

Yabancı filmlerden daha yüksek oranda alınan eğlence vergisi, sinema sektörünü yerli filmlere yönlendiriyor. Özellikle sabit fiyatlı belediye sinemalarında yabancı filmler, maliyet yüzünden iyiden iyiye gösterilmemeye başlanıyor.

Memleketin gergin havası da eklenince kimsede sinemaya gidecek keyif kalmıyor. Sektöre yön verenler başlıyorlar bu işe bir çözüm düşünmeye. O dönem İtalya'da başlayan komik-erotik film furyasını, Türkiye'ye uyarlamak gibi bir fikir çıkıyor ortaya.

Türkiye'de bu akımı başlatan ilk film de yine İtalyan uyarlaması olan "Beş Tavuk Bir Horoz" filmi oluyor. Filmdeki oyuncular ise Münir Özkul, Zeki Alasya, Nebahat Çehre ve Seyyal Taner gibi bilinen isimlerden oluşuyor

Dümdüz porno filmleri ise sansür kuruluna sokmak o kadar kolay olmuyor tabii. Kurulda sinemacılar yerine asker ve polis olunca, gerçek sinemacılar çok cin bir fikirler bu filmleri kuruldan geçirmeyi başarıyor.

Yapımcılar kurula önce senaryoyu, sonra başka bir kısa filmi gönderiyor. Eser kuruldan geçince salondaki gösterimde normal bir film oynarken arada 15-20 saniyelik Alman ve İsveç porno filmleri gösterilip hemen normal filme geçiş yapılıyor. Bu da olası bir polis baskını için alınan önlem oluyor.

Bu kısa sahnelerle oluşturulmuş "blok seks" denilen yöntem oldukça tutuyor ama sektör "Beş tavuk bir horoz" gibi kendi filmlerini de üretmeye devam ediyor.

Komedinin, klişenin ve basit senaryonun eksik olmadığı bu filmlerin en büyük başrol oyuncusu da Aydemir Akbaş. Çünkü kendisi hem komik hem de halktan, sıradan bir adamı temsil ediyor.

Zaten Yeşilçam erotik filmlerinde genellikle ezik ve sıradan erkek kahramanın, güzel ve sınıfsal olarak kendisinden yüksek kadınlarla birlikte olması da burjuvaziye bir tepki olarak yer alıyor.

Yani filmlerin konusu temelde güçsüzün, güçlüden intikam alması üzerine ama bu filmler bunu mizahi bir yorumla işliyor.

Yeşilçam erotik filmleriyle ilgili şu an akıllarda kalan belki de tek şey, filmlere konan komik isimler. Nerden baksanız yaratıcı ama şimdilerde ne bu isimleri koyabilirsiniz ne de böyle filmlerin sinemalarda gösterildiğini görebilirsiniz.

Popüler İçerikler

Arka Sokaklar'a Dönen Şevket Çoruh'tan Kahkaha Attıran Serenay Sarıkaya Göndermesi!
Kendisini ‘Cinsel Terapist’ Olarak Tanıtan Buse Aydın’ın Yetkisi Yokmuş!
Şeriat Karşıtı Paylaşımı Nedeniyle Hakkında Dava Açılan Feyza Altun'un Cezası Belli Oldu!
YORUMLAR
28.01.2023

Kırbaç lı yosma 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

29.01.2023

Yaşım gereği o dönemi çok iyi hatırlıyorum. Gençlik yıllarımızdı. Aynen anlatıldığı gibi. Kadıköy Bahariye'de Hakan ve Ercan adında 2 sinema vardı. Bu tür filmler oynatırdı. Makalede anlatıldığı gibi, yerli yapım erotik filmlerin arasına arasına o zamanlar "parça" dediğimiz yabancı porno (evet, bildiğimiz Hard core porno) koyarlardı. Misal, yolda giden araba sahnesinden bir anda Allah ne verdiyse sahnesine falan. Tabii o dönemde hangi sinemada hangi filmde "parça" konulduğu mahallenin gençleri arasında en popüler sohbet konusuydu. Tabii bu filmlerin izleyici kesimi tamamen erkeklerden oluşuyordu "Parça" başladığı anda koltuklardan gıcırdama sesi de başlardı. Nedenini tahmin edebilirsiniz 🤪 İşte o sırada yer gösterici feneri yakar, kontrole başlardı. Bu filmler ülkemizde el işi sanatlarının gelişimine önemli katkılarda bulunmuştur.🤣

28.01.2023

Çok fazla usta oyuncular bu furyada yok oldu gitti. Mine Mutlu,Sami Hazinses, Senar Seven,Cevat Kurtuluş,Tanju Korel ve daha bir çoğu.

SEN DE YORUMUNU PAYLAŞ