Tarihe İsmini Yazdırmış Eserlerde Muhtemelen Bugüne Kadar Hiç Fark Edemediğimiz Hatalar

Yıllardır nasıl fark etmemişiz şaşırdık...😱

1. Jean Ingres’in “Comtesse d’Haussonville'in Portresi”

www.worldsbestpaintings.net

Eğer fark ettiyseniz, resimdeki kadının sağ kolu biçimsiz görünmekte. Ön kolu olması gerektiğinden daha uzun kalmış durumda. Dirsek oldukça uzağa konumlandırılmış ve bundan dolayı da parmaklar doğal bir formda durmuyor. Bunlara ek olarak, modelin arkasında bulunan yansımada, model elini çenesinde tutuyor olsa da yansımasında bunu göremiyoruz. 

Jean Ingres'in işlerinde çok büyük farklılıklar göstermekte. Bazı işlerinde kusursuz derecede doğal görünümlere ulaşabilirken, bazen de vücut ölçülerini tutturamadığını bu örnekteki gibi gözlemleyebiliyoruz.

2. Théodore Géricault’nın “The 1821 Derby at Epsom” tablosu:

Géricault’s tablosunda tasvir edildiği atların koşuşundaki gibi bir anatomi normalde bulunmamaktadır. Resimdeki atın bacakları yanlış konumlandırılmış. Hem ön hem de arka bacakları zıt taraflarda resmedilmiş ve bu normalde koşan bir hayvanda olan bir durum değil. Bu resimdeki hata ise ünlü bir fotoğrafçı olan Eadweard Muybridge tarafından bulunmuş.

3. Sandro Botticelli’nin “Primavera” tablosu:

www.italianrenaissance.org

Sandro Botticelli’nin “Venüs'ün Doğuşu” tablosu

Botticelli'nin eserlerinde konu ayak çizimine gelince ana ya da yan karakter çizimleri fark etmeksizin bir problem ortaya çıkıyor. Bunun nedeni ise bir tartışma konusu ve gizemini hala korumakta. Ressamın ünlü resimlerinden “Primavera” ve 'Venüs'ün Doğuşu' tablolarında da sanki son anda aceeyle çizilmiş ayak figürlerine rastlıyoruz. Belki de bu durum, ressamın realist çizgiden uzaklaşıp  'decorativism'e kaymak istemesinden kaynaklanıyor olabilir.

4. Michelangelo Buonarroti’nin “Pietà” eseri

www.artbible.info

“Pietà”, Michelangelo'nun imzası bulunan tek sanat eseridir. Anlatılmak istenen durum o kadar güzel tasvir edilip heykelde can verilmiş ki yıllarca bu küçük detaylar fark edilmemiş bile. Ama Meryem ve İsa'nın vücut pozisyonlandırmalarına bir bakın. Meryem'in vücudu güçlendirilmek amaçlı olması gerektiğinden çok daha büyük yapılmış. Elleri, bacakları ve omuzları ise İsa'nın vücudundan daha büyük.

5. Canterbury Katedrali

www.instagram.com
twitter.com

Canterbury Katedrali, orta çağ mimarisiyle Büyük Britanya'da bulunan ilk Anglikan Kilisesidir. Ama bu niteliğinin dışında, kilisede hatalı olan konumlandırmalar mevcut. Yukarıdaki fotoğrafta ise üçüz kemer unsurunun asimetrik olduğunu görebiliyorsunuz.

6. Andrea Mantegna’nın “Ölü İsa'ya Ağıt” tablosu

Mantegna’nın bu tablosunda bir çok proporsiyon hatası mevut: İsa'nın kafası olması gerekenden büyük, oldukça uzun kolları ve kısa bacakları var. Ressamın özellikle ayakları olduğundan daha küçük yaptığına inanılıyor. Bunun sayesinde, odak omuzlara kayıyor.

7. Jan Gossaert’nin “Bir Tüccarın Portresi”

Jan Gossaert’nin “Kendi Portresi”

Mabuse olarak da bilinen Gossaert'in bazı resimlerinde parmaklar oldukça uzun ve insan doğasına uyumlu olmayacak derecede kıvrımlı çizilmiştir. Uzun süre boyunca hareket etmeden durmak oldukça zor olduğundan, büyük bir olasılıkla ressam her elin konumlandırılışını aynı elmiş gibi çizmiş olabilir.

8. Michelangelo Buonarroti’nin “Davut” Heykeli

www.italymagazine.com

'Davut' heykeli beş yüzyıl boyunca ideal erkek figürü olarak ele alındı. Ama eğer heykelin gözlerine bakarsanız, ikisinin de farklı yerlere baktığını fark edeceksiniz. Sağ gözü yukarıya bakarken, sol gözü ise düz bakmakta. Ama bu durumu Michelangelo'nun bilinçli bir şekilde, heykelin her tarafından estetik durabilmesi için yapmış olabileceği de iddialar arasında yer almakta.

Peki sizin bu şekilde fark ettiğiniz hatalar var mı? Yorumlarda buluşalım...

Popüler İçerikler

Tam Bir Erkek Annesi: Oğlu Can'la Yolculuğa Çıkan Ezgi Mola'dan "Anne Be" Dedirten Sözler
Güldür Güldür Show'un Sevilen Karakteri Geri Dönüyor!
Survivor Aleyna Kalaycıoğlu Elenir Elenmez O İsmi Takipten Çıktı!
YORUMLAR
24.02.2020

hala kusursuzlar bence.

24.02.2020

ulen davut heykelini kaç yy önce yapmış. aklı ve elleri ile. sen kalk gözler şaşı de. siktir ordan

24.02.2020

Sanat tarihi bilgisi eksik olunca demek ki böyle oluyormuş. Film hatası arar gibi sanat eserlerinde hata aranmaya başlanmış. Pietà eserinde hata aramak Michelangelo gibi efsaneye bir tür hakaret gibi geliyor bana. Michelangelonun yaşadığı dönem rönensansın son evreleridir. Rönesansın katı kuralları tek tek yıkılmaktadır ve Maniyerizm adında pek kimsenin bilmediği 50 yıl süren bir geçiş dönemi başlar (1520-1580). Bu dönem tüm sanatçıların Rönesansın katılığına bir baş kaldırış dönemidir. bu katılığı yumuşatmak için eserler bir tür deformasyona uğrar. kompozisyonlar dengede durmak zorunda değillerdir. insan biçimlerinde uzamalar görülür(Davut heykeli de bunların içindedir). Sanatçıları yaşadığı dönemlere göre eleştiriniz. Hatasız kul olmaz ama bazı şeyler bilerek yapılmıştır ve bu sanatçının eleştirisi olabilir.

SEN DE YORUMUNU PAYLAŞ