Erasmus nazik, ılımlı ve şüpheciydi; Dürer ise yoğun, gayretli ve kararlıydı.
Ne olursa olsun bir gerçek var ki, o da bu iki aklın gizli anlaşması sayesinde tarihin en büyüleyici sanat eserlerinden birinin ortaya çıktığı...
Dürer’in “Şövalye, Ölüm ve Şeytan” eserinde vurguladığı önemli figürler var. İlkini başta söylemiştik.
Şövalyenin yanındaki ata binen kişi 'Ölüm', arkada gördüğümüz ise 'Şeytan'. Ölümün elinde tuttuğu kum saati hayatın sonsuza kadar sürmediğini ve kısa olduğunu temsil ediyor.
Dikkat çeken başka bir detay ise zamanı kısıtlı olmasına rağmen 'Şövalye'nin oldukça sakin görünmesi. 'Ölüm'e bakmıyor ve endişe dahi duymuyor.
Bir şövalyeden çok daha fazlası demiştik...