Hepimiz film izlemeyi seviyoruz öyle değil mi? Film bazen bizi eğlendiriyor, bazen ağlatıyor, bazen de korkutuyor. Peki harika filmlerin senaryoları nasıl yazılıyor?
Gelin beraber bakalım.
Hepimiz film izlemeyi seviyoruz öyle değil mi? Film bazen bizi eğlendiriyor, bazen ağlatıyor, bazen de korkutuyor. Peki harika filmlerin senaryoları nasıl yazılıyor?
Gelin beraber bakalım.
Senaristler filmin senaryosunu yazmadan önce yapmak istediği filmin hikayesini bulmaya çalışıyorlar.
Senaristler hikayelerine tat katmak için çeşitli karakterler yaratıyorlar. Bu karakterlerden bazılarını bizim favorimiz bazılarını da bizim nefret etmemiz için yaratıyorlar...
Senaristler çekmek istediği türe göre filmini oluşturur. Eğer korku filmi çekecekse ses, efekt, duyguları vb. ona göre kullanırlar.
Senaristlerin bunu yapmalarının nedeni benzer hikayeler yazmamak ve yazacakları hikayelerde bir örnek bulunmasını istemesidir.
Bir filmin sevilmeme sebebi elbette bir sonuca varmaması veya filmde bir konu olmamasıdır. Senaristler senaryolarını sürekli kontrol ederek gözden kaçırdığı yerleri düzeltmeyi ister.
Karakteri seyirciye tanıtmak ve filmin konusunu anlatmak için senaristler karakterlerine diyalog yazar ve bunu ilgi çekici bir şekilde yapmak ister.
Senaristler monotonluktan uzaklaşmak için hikayeye özellikle ilgi çekici noktalar koyarlar. Bu durum izleyiciyi filme bağlar.
Senaristler bir filmi yaratmak için her şeyden önce hayal güçlerine başvururlar. İyi hayal gücü olmayan yazar hikayesinde tıkanır.
Senaristler hikayeyi yazarken filmi beyninin ekranında oynatır. Sesleri duyar, karakterleri tanır, tüm sahnelere bir anlam yükler. Duyularını iyi kullanan bir senarist hikayenin nasıl olacağını önceden görür.
Giriş, gelişme ve sonuç olmayan bir film düşünülemez.
Senaristler filmin tüm hikayesini görebilmek için kısa bir metin yazarlar. Bu hem yapımcıya filmi kolay pazarlar hem de filmin gidişatını senariste gösterir.
Senarist senaryosunda mutlaka sinopsis, tretman, çekim senaryosu ve storyboard kullanmalıdır. Bu kavramlar senaryoların olmazsa olmazlarıdır.
Tretman; uzun hikayelere denir. Çekim senaryosu; perdede izlediğimiz senaryonun yazıya dökülmüş halidir. Storyboard; Resimli hikayedir, karakterlerin resmi çizilir ve perdede oynatıyormuşçasına senarist kağıda senaryoyu döker.
Senaristler iyi bir film yapabilmek için hikayeyi beğenene kadar tekrar tekrar yazar. Pes etmez, ne olursa olsun film senaryosu çıkarmaya çalışırlar.
Çünkü “İyi bir senaryodan kötü bir film yapılabilir, ama kötü bir senaryodan iyi bir film asla yapılamaz.”- Rene Clair