1999'da ilk kez geleneksel sufi dansını araştırmaya başladı.Bu dansı farklı koreografilerle yorumlayarak 'Work in Progress I' (2001),'Work in Progress II' (2003) solo koreografilerini oluşturdu. Bu süreçte Vienna Volksoper, Theaterhaus, Stuttgart ve Grand Théâtre de Genevre ile çalışmalarına devam etti.
Bu yıllarda geleneksel danslara olan ilgisini sürdüren sanatçı, bu danslardan edindiği deneysellik ve tekrar bilgisini kendi sanatsal ve duygusal yönelimleriyle birleştirdi. Bu dönemin ürünleri olan 'Dervish in Progress' (2004) ve 'Azab' (2005) adlı iki solo çalışmasını, daha sonra birleştirerek 'Dervish' adlı eserini oluşturdu.
Solo dansının gücünü; devam eden araştırmalarıyla zenginleştirirken, farklı disiplinlerle etkileşim halinde kalmayı da sürdürdü. Bu dönemde Fransız Müzisyen Serge Adam'la birlikte 'Icons'(2007) adlı projesini geliştirdi. Bu projede, ikonlaşmayı ve geleneksel ile kurulan ilişkileri sorguladı.
Zaten sorun sema yapması değil sorun dans etmesi ve üstünün çıplak olması. Hiphop'da yapsa, oryantalde yapsa, folklörde oynasa çıplaksa tu kakadır bu ülkede... Ya da tayt giyiyorsa rezildir, erkek değildir vs vs... Çünkü çıplaklık bu ülkenin maalesef tabusudur. Bu tabu yüzünden de herkes sapık. Sokakta göbeği açık kız tacize uğrar, dar pantolon giyer tacize uğrar, karısını baldızı ile aldatır, diğeri kayınbabası ile kaçar... Bunların hiç biri sapıklık değil ama vücudun bir yerinin açık olması mı sapıklık ? Peki öyle olsun :D
ben ziya azazi beyi izleme fırsatı buldum, hayatımda en etkilendigim performans sanatlarından biriydi, dans ederek bir felsefeyi anlatıyor adam, sizin sosis beyninize bişey anlatmak zorunda değil, size insanca yasamanin nasıl olabileceğini anlatamayacagimiz kadar gerizekalı olduğunuzun farkındayız ve sizi bu basmakalıp tavriniza ek egoistliginiz yüzunden sevmiyoruz zaten, kimse de sevmiyor. umarım mutsuzluktan yalnızlıktan ve huysuzluktan ölürsünüz kenarda köşede cesedinize bile bakmayız. salaklar
o değilde akpnin ekmeğine yağ sürüyolar başka bişey değil