RTÜK'ten Halk TV, Habertürk ve Tele 1'e Koronavirüs Cezası

25.03.2020
emre-ordu
Onedio Editörü
204K
24

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu Halk TV, Tele 1 ve Habertürk kanallarına koronavirüs yayınlarından dolayı ceza kesti. Ayrıca gazeteci Can Ataklı'nın uzaktan eğtim veren öğretmenin başörtülü olmasını eleştirmesi nedeniyle Tele 1 kanalına üst sınırdan ceza yaptırımı uygulandı.

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK) son toplantısında ağırlıklı olarak yeni tip koronavirüse (Kovid-19) ilişkin yayınları mercek altına aldı.

Halk TV'ye üst limitten ceza

Halk TV'de Ayşenur Arslan'ın sunduğu "Medya Mahallesi" programında kullanılan "koronavirüs salgınının sorumlusunun 3. havalimanı nedeniyle Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan olduğu"  ve "salgından etkilenenlerin AKP seçmeni olduğu" iddiaları, Üst Kurul tarafından  "ayrımcılık" ile "gerçeklik ve doğruluk ilkelerini ihlal" olarak değerlendirildi. İlgili yayın nedeniyle Halk TV'ye üst limitten idari yaptırım kararı alındı.

Üst Kurul toplantısında, ayrıca Halk TV'de yayınlanan "Günaydın Türkiye" adlı programda da koronavirüsle ilgili hiçbir resmi kaynak tarafından doğrulanmayan birtakım ifadelerin izleyiciler üzerinde korku ve panik havası oluşturduğu kanaatine varıldığı aktarıldı.

Aynı gerekçelerle Habertürk ve Tele 1'e ceza

RTÜK, TELE 1'de yayınlanan 'Kulis' ve Habertürk'teki 'Para Gündem' programlarında, salgın hastalığa ilişkin, 'hiçbir otorite tarafından teyit edilmemiş bilgilerin gerçeklik ve doğruluk ilkelerine aykırı bir şekilde izleyiciye aktarılması' nedeniyle de her iki yayın kuruluşuna idari yaptırım uyguladı.

Can Ataklı'nın sözlerine de ceza uygulandı

RTÜK toplantısında, televizyonlardan verilen uzaktan eğitim derslerinde başörtülü öğretmeni eleştiren Can Ataklı'nın yayınlarından dolayı da programın yayımlandığı kanala ceza kesildi.

Toplantıda, Can Ataklı'nın "Gün Başlıyor" programında, derslerde başörtülü öğretmenlerin yer almasını "çok yanlış ve facia" olarak nitelemesi, ilgili yasanın "Yayın hizmetleri… Irk, dil, din, cinsiyet, sınıf, bölge ve mezhep farkı gözeterek toplumu kin ve düşmanlığa tahrik edemez veya toplumda nefret duyguları oluşturamaz." ilkesine aykırı bulunarak, Tele 1'e en üst limitten idari yaptırım ve 5 kez program durdurma cezası verildi.

Tele1'e farklı bir ceza da Can Ataklı'nın başka bir yayınından dolayı uygulandı.

RTÜK tarafından programında Harp Okulu'nda gerçekleştirilen bir töreni yorumlayan Ataklı'nın "yanlış bilgiler vererek, argo sözcükler kullanmak suretiyle rütbeli askerleri ve kurumları eleştiri sınırları ötesinde aşağılayan ifadeler" kull

Bunları da Mutlaka Oku

Yorumlar
reshontheway

Madem doğruluğu kanıtlanmamış haberleri izleyiciye aktardılar diye ceza verdiniz 10 yıldır Ahaberin asparagas haberlerine neden bir yaptırım uygulamadınız?

4 ay Önce
blizzard

Ben "ayrımcılık" ile "gerçeklik ve doğruluk ilkelerini ihlal" diye bir ceza olduğunu yeni öğrendim. Keza Havuz Medya'sı bunlara iman eden koca bir kitleyi beslerken kimse böyle cezaların varlığından söz etmedi.

4 ay Önce
TÜM YORUMLARI GÖR (24)
Bu içerikleri de okumak isteyebilirsiniz