Kendimizden daha büyük bir şeyin parçası olma ihtiyacı ve dürtüsüdür. Bir lig içerisinde olmak, ya da bir şey yapmak için seçildiğine inanma duygusu, oyuncuyu daha da motive etmektedir.
Duolingo, bildirim bombardımanı ile ünlüdür. Bu bildirimler günlük bir teşvik, dil öğrenimlerine geri dönmek için dostça bir dürtüdür. Kullanıcıda 'çağırılma' hissini ateşleyerek, kullanıcıya platformda değerli olduğunu ve istendiğini hissettirmeyi amaçlar. Bu, yalnızca dil öğrenme hedeflerinize katkıda bulunmakla kalmayıp, bir bütün olarak Duolingo topluluğuna katkıda bulunduğunuzu hissettirebilir.
2. Geliştirme başarma hissi: Geliştirme, başarı, bir hedefe doğru büyüme ve onu gerçekleştirme duygusu ile motive eden itici bir güçtür. Puanlar, skor tabloları ve rozetlere odaklanır. Duolingo, oyunlaştırma sürecindeki bu hayati adımı atlamaz ve her küçük kazanımı kullanıcılarıyla birlikte kutlar.
Geliştirme ve başarı hissini tetikleyen unsurlar;
• Liderlik tabloları ve ligler: Bunlar aynı zamanda Sosyal Etki ve ilişki, kıskançlık sütununun altına girerken, terfi etmek veya belirli bir seviyeye indirilmek, kullanıcıda tetikleyici duyguları ateşleyebilir. Bir üst seviyeye ya da lige çıkmak, kullanıcıyı mükemmel olmaya devam etmeye ve seviyesinin düşürülmesi de bulunduğu seviyeye geri dönmek için daha fazla çalışmaya teşvik eder. Hiç kimse becerilerinin azaldığının söylenmesinden hoşlanmaz.
Lig kavramında bir üst lige ulaşma fikri de oyuncuya başardığını kanıtlamaktadır. Buraya kadar aldığı dersler ve yapılan görevlerle bir üst lige çıktığı anda oyununun yaşadığı haz duygusu devreye girer. Bu başarma hissi, üst liglerde de olacağı için motivasyon sürdürülebilir olarak devam etmektedir.
• Deneyim puanları (XP): Deneyim puanları çok sayıda çevrimiçi oyunda kullanılır. Kullanıcılarınızı ödüllendirmenin basit ama etkili bir yoludur. Dualingo’ da dersler ve uygulama oturumları için XP (deneyim puanları) alırsınız ve üzerinde çalıştığınız dilde XP kazandıkça seviye atlarsınız. Her seviye atladığınızda veya bir beceriyi tamamladığınızda, sanal bir mağazada harcayabileceğiniz bir tür sanal para birimi olan 'Lingots' kazanırsınız.
• İlerleme çubukları: Duolingo, her ünite konusunun etrafında bir ilerleme çubuğu görüntüler. Dil öğrenimi sürekli pratik ve tekrar gerektirdiğinden, bu ilerleme çubuğu o üniteden ne kadar uzun süre ayrılırsanız o kadar azalır. Kullanıcı daha sonra ilerlemesini 'tamamlamak' için o birimi tekrar ziyaret etmek zorunda hisseder.
Bunlar, kullanıcının ilerleme kaydettiklerini bilmesini sağlamak için stratejik olarak uygulamanın içine yerleştirilmiştir. İlerleme ve olumlu pekiştirme, kullanıcının burada oldukça güzel bir şey yaptığını hissetmesine yol açarak, platformu kullanmaya devam etmeye teşvik eder.
3. Yaratıcılığın ve geri bildirimin güçlendirilmesi: Yaratıcılığın ve geri bildirimin güçlenmesi, sonuçları görmeyi ve aynı zamanda geri bildirim almayı sağlar. Bu bölüm Altın köşe olarak adlandırılır. Yu-kai Chou, oyunlaştırmanın bu bölümünü Lego blokları oluşturmaya benzetiyor. Bir kullanıcı, farklı kombinasyonları denemek zorunda olduğu yaratıcı bir sürece dahil olur. Kullanıcılar daha sonra arzu ettikleri geri bildirimi alabilir ve yaratıcılıklarının sonucuyla karşılaşabilirler.
4. Mülkiyet ve sahiplenme hissi: Oyuncuların bir şeye sahip olduklarını hissettikleri için motive oldukları itici güçtür. Mülkiyet sahiplik, bir şeye sahip olduğunuz için onu geliştirmek, korumak ve daha fazlasını elde etmek istediğiniz ilkesine dayanır. Bu sütun genellikle sanal ödüller ve para birimleri gibi unsurlarla ilişkilendirilir. Duolingo uygulamasında bir üst lige çıkmak için ilk sıralarda yer almak önemlidir. Örneğin; lig içerisinde birinci seviyeye giremediğinizde alt liglere düşme ihtimaliniz yüksektir. Bu sebeple kişi ligdeki sıralamasını ve puanlarını koruyarak motive olmaktadır.
• Profil resmi ve avatar: Özelleştirme, kullanıcının kullandığı ürüne daha yakın bir bağlantı hissetmesini sağlar. Bu örnekte, resmim bir gün batımı fotoğrafıdır, ancak dilediğiniz resmi ekleyerek kullanıcıların dijital kişilikleriyle daha fazla aidiyet veya gurur duymalarını sağlayabilirsiniz.
• Seri: Geliştirme ve başarı sütununda belirtildiği gibi, seriler bağımlılık yapıcı bir etkiye sahip olabilir ve yüksek bir galibiyet puanına sahip olmaya devam edebilmeleri için kullanıcılarını uygulamayı kullanmaya devam etmeye teşvik edebilir.
• Kullanıcı deneyim puanı XP: Sadece ilerleme ve başarı hissi sağlamakla kalmaz, aynı zamanda dijital servet biriktirmekle ilgili bir sahiplenme duygusu da sağlarlar.
• Lig: Mavi mücevher taşlar Duolingo'nun dijital para birimidir. Mücevherler, mağazada herhangi bir destekleyici ürün satın almak için kullanılabilir. Örneğin;
• Kalp doldurma : Bir ünitenin testlerini yaparken diyelim ki son soruya geldiniz ve hiç kalbiniz kalmadı daha önce biriktirdiğiniz mücevherleri kullanarak beş can hakkı yükleyebilirsiniz.
Tüm bu sahiplik taktikleri, Duolingo kullanıcısı için kişisel olarak oyunlaştırılmıştır ve biraz bağımlılık yaratan bir deneyim sağlamak için kusursuz bir şekilde kurgulanmıştır.