Microsoft'un Solitaire ve Mayın Tarlası Gibi Oyunları Windows'un İçine Koymasının Ardında Yatan Esas Neden

Windows'a entegre olarak gelen Mayın Tarlası ve Solitaire oyunlarının neden orada olduklarını hiç düşünmüş müydünüz? Microsoft için başlangıçta bunun canı sıkılan kullanıcıları biraz eğlendirmekten daha büyük amaçları varmış!

Takimler 1990 yılını gösterirken Microsoft Windows'un 3.0 sürümünü piyasaya sürmüştü.

Tarihin en popüler video oyunlarından olan Solitaire ile de böylece tanışmış olduk. Şimdilerde geçmek bilmeyen mesai saatlerinin ve internetsiz dakikaların kurtarıcısı gibi imdadımıza yetişen Solitaire o dönem için devrim niteliğindeydi.

Microsoft Solitaire'i Windows 3.0 sürümüne eklerken öğretici olmasını hedeflemişti.

'Yılların kart oyununun nesi öğretici olacak ki' diyebilirsiniz, esasen pek de haksız sayılmazsınız. Ancak gelin bunu anlamak için 90'lı yılların başına bir yolculuk yapalım. Kişisel bilgisayarların bu kadar yaygın olmadığı bir dönemde haliyle bu cihazlar insanlar için her şeyleri ile büyük bir gizemdi. Şimdi gözlerimiz kapalı halledebildiğimiz işlemlerin pek çoğu o dönemlerde öğrenilmesi gereken meselelerdi.

Bunların başında da bilgisayar kullanmanın temel taşlarından olan mouse kullanımı geliyordu.

Çoğu kişinin ilk kez karşılaştığı mouse, kullanımı ancak biraz pratik ile öğrenilebilecek bir cihazdı. Bir bilgisayarı kullanabilmek için ise öğrenilmesi şarttı. Microsoft Windows 3.0'a Solitaire oyununu koyarak kullanıcılara bunu eğlenceli bir yoldan öğretmek istemişti. Kartları tutmak, sürüklemek, çift tıklamak, imleci yönlendirmek ve basılı tutmak gibi mouse ile yapılabilecek tüm aksiyonlar Solitaire oyununda yapılabiliyordu.

Mayın Tarlası oyununun amacı da pek farklı değil.

Microsoft 3.1 sürümüyle kullanıcıların beğenisine sunulan yapım da tıpkı Solitaire gibi mouse kullanımını öğretmek amacıyla tasarlanmıştı. Sağ ve sol tıkla işlem yapmak gibi basit fare hareketlerini öğretmek için bu oyundan iyisi yoktu.

Aslına bakılırsa tüm Windows oyunlarının amacı kullanıcıları eğitmekti.

Örneğin Freecel oyunu başlangıçta kullanıcılara 16-bit ve 32-bit arasındaki uyumluluğu göstermeyi kendisine hedef olarak seçmişti. Hearts ise Windows'un ağda nasıl çalıştığını kullanıcılara aktarmak niyetiyle sisteme entegre edilmişti.

Günümüze bakacak olursak bu oyunlar amaçlarını epey iyi yerlerine getirmiş durumdalar.

Bugün pek çoğumuz sanki doğduğumuz ilk andan itibaren mouse ve PC kullanmayı biliyormuşuz gibi hissetsek de durum 90'ların başında hiç de böyle değildi. Ancak Microsoft bu durumu çözmeyi kullanıcılarına hiç hissettirmeden ve gayet keyifli, üstelik de epey akıllıca bir biçimde başardı.

İlginizi Çekebilir

PlayStation Plus Türkiye'de Kullanıma Açıldı: PlayStation Plus Türkiye Fiyatları ve Tüm Özellikleri
Bir Değil İki Oyun Bedava: Toplam Steam Değerleri 119 TL Olan İki Oyun Epic Games Store'da Ücretsiz
Vikings Hayranları Burada mı?: Kendinizi Gerçek Bir Viking Gibi Hissedeceğiniz 11 Oyun

Popüler İçerikler

Arkeolog Muazzez İlmiye Çığ 110 Yaşında Yaşamını Yitirdi
Sevgilisine Atacağı Fantezi Mesajını Yanlışlıkla Karısına Atan Ünlü Patron İcralık Oldu
ATM’lerde 200 TL Krizi: Fatih Altaylı’dan 5 Bin Liralık Banknot Önerisi
YORUMLAR
26.06.2022

Ok. 👍👍

SEN DE YORUMUNU PAYLAŞ