Merve Aydın Yazio: Yerli Korku Edebiyatında Yeni Bir Soluk

Yılın En İyi Yerli Korku Romanı Ödüllü Kadavra Mevsimi’nin yazarı Cüneyt Candaş, iki yılın ardından, yeni romanı Bedel Ödeyenler ile geri döndü.

Türk edebiyatında korku gerilim türünün örnekleri sınırlı. Bu türe ait çeviri romanlar ülkemizde geniş bir okur kitlesi tarafından takip edilirken türün yerli yazarları pek ilgi görmüyor çünkü yerli korku romanları konusunda, yıllar içinde oluşmuş büyük bir ön yargı mevcut. Bu ön yargının en temel sebepleri, yerli korku edebiyatının İslami korku eksenine sıkıştırılması ve bu türdeki yerli romanların edebi açıdan çeviri kitaplara kıyasla zayıf kalması olabilir.

Cüneyt Candaş’ın ilk romanı, bu ön yargıya indirilmiş güçlü bir darbeydi. Kadavra Mevsimi, yerli bir korku romanının da ne kadar iyi olabileceğini ve böylece çok sayıda okura ulaşabileceğini kanıtladı.

Tıp fakültesinde okuyan ana karakterimiz, üzerinde çalıştığı kadavranın kime ait olduğunu bulmaya çalışırken okuyucuyu avcunun içine alan şey, tüyler ürperten korku sahnelerinin yanı sıra, kitabın sürükleyici ve gizem dolu bir olay örgüsüne, nefes alan karakterlere sahip olmasıydı.

Kadavra Mevsimi’nin başarısı, elbette büyük bir beklentiyi de beraberinde getirdi. Yazarın yeni romanı, korku-gerilim türünün fanatikleri tarafından heyecanla bekleniyordu.

Bedel Ödeyenler, tıpkı yazarın ilk romanı gibi sürprizlerle ve ters köşelerle dolu...

Toplumdan kopuk, kendine zarar verme eğilimleri taşıyan ana karakterimiz Tarık, babasının ölüm haberini almasıyla birlikte, psikiyatrist olarak çalıştığı İngiltere’den ülkesine dönüyor ve böylece biz de Londra’dan Kastamonu’ya uzanan sıra dışı bir hikâye okuyoruz.

Üstelik yazar, ilk romanında başarıya ulaşan formülünü tekrarlamak yerine bambaşka bir akışa göz kırpıyor. Kadavra Mevsimi baştan sona bir medikal korku-psikolojik gerilim romanı iken; Bedel Ödeyenler, korku öğelerinin daha sınırlı tutulduğu fakat gerilim, gizem ve dram öğelerinin daha yoğun kullanıldığı, türler arası geçişler içeren, daha edebi bir dilde yazılmış, daha stilize bir korku romanı.

Yükseltilmiş korku, alışıldık korku sahneleri yerine dramatik unsurlara, gizemli olayların karakterler üzerindeki çarpıcı etkilerine dayanan bir alt tür ve korkunun geleceği olarak görülüyor.

Bedel Ödeyenler, yükseltilmiş korkunun ülkemizde yazılan ilk örneği...

Kısacası yazar yeni romanında, yalnızca yerli korku edebiyatına değil, türün geneline taze bir soluk getirmeyi, ona heyecan katmayı amaçlıyor. Oldukça iddialı bir hedefe sahip bu yeni roman, amacına ulaşabiliyor mu? Bu sorunun cevabını korku gerilim türünün meraklılarına bırakıyorum. Ancak ilk okurların yorumları son derece olumlu ve yazarın epey yüksekte bıraktığı kendi çıtasını aştığını rahatlıkla söyleyebilirim. Cüneyt Candaş, yerli korku türünün henüz sahipsiz olan liderlik koltuğuna doğru emin adımlarla ilerliyor.

Instagram

Popüler İçerikler

İki Torunlu Mücevher Kralı 30 Yıllık Eşinden Genç Sevgilisi İçin Tek Celsede Boşandı
Montella Görevini Bırakırsa A Milli Takım'ın Başına Kim Geçmeli?
TikTok Fenomenleri Çağla ve Cansu Arasında ‘Erkek’ Kavgası Çıktı: Cansu, Çağla’yı Silahla Vurdu
YORUMLAR
11.04.2022

İlk kitap müthişti çok etkilenerek okumuştum, ikinci kitabı da heyecanla okuyorum .

SEN DE YORUMUNU PAYLAŞ