Mağaralarında Üç Yüz Yıl Kalan ve Şüphesiz Rablerine İnanmış Birkaç Genç Yiğit: Yedi Uyurlar

3. yüzyılda Roma İmparatoru Decius, Efes'e gelir ve Roma tanrılarına (putlara) tapınmayı emreder. Ayrıca Hıristiyanlar'ın bu tanrılara kurban vermesi gerekmektedir.

Gizlice Hıristiyan olmakla suçlanan ve imparatorluk sarayında yaşayan yedi genç, imparatorun (ya da Efes valisinin) huzuruna getirilirler. Baskıya rağmen putlara kurban kesmeyi reddeden gençlere düşünmeleri için mühlet verilir.

İmparatorun şehirden ayrılması üzerine gençler kaçarak Anchilus Dağı yakınlarındaki bir mağarada gizlenirler.

Bu arada gençlerden biri (Diomedes veya Lamblichus), hem olup biteni öğrenmek hem de yiyecek almak üzere tebdilikıyafet ederek şehre iner. Ancak Decius kısa süre sonra şehre döner ve gençlerin huzuruna getirilmesini ister.

Bunu duyan Diomedes arkadaşlarına kralın emrini haber verir ve onlar ilâhî lutuf neticesinde derin bir uykuya dalarlar.

Gençleri bulamayan Decius babalarını çağırtır ve onların Anchilus dağındaki mağaraya saklandıklarını öğrenir. Bunun üzerine diri diri gömülmeleri için mağaranın girişinin büyük kayalarla kapatılmasını emreder.

Bu arada Kur'an'da Kehf Sûresi 21. ayette bu uyuyanların sayıları hakkında ihtilaf olduğu bildirilir; ancak yanlarında bir köpek olduğu açıkça belirtilir.

Şöyle der ayet: (Ey Muhammed!) Bazıları bilmedikleri şey hakkında atıp tutarak: 'Onlar üç kişidirler, dördüncüleri köpekleridir' diyecekler. Yine, 'Beş kişidirler, altıncıları köpekleridir' diyecekler. Şöyle de diyecekler: 'Yedi kişidirler, sekizincileri köpekleridir.' De ki: 'Onların sayısını Rabbim daha iyi bilir.

24. Ayet: Onlar mağaralarında üç yüz yıl kaldılar. Buna 9 daha eklediler. 25. Ayet: De ki: "Kaldıkları süreyi Allah daha iyi bilir."

17. Ayet: Uykuda oldukları halde sen onları uyanık sanırsın. Biz onları sağa sola çeviriyorduk. Köpekleri de mağaranın girişinde iki kolunu uzatmış (yatmakta idi.) Onları görseydin, mutlaka onlardan yüz çevirip kaçardın ve gördüklerin yüzünden için korku ile dolardı.

Ve 307 yıl sonra İmparator II. Theodosios zamanında, papaz Thedore öncülüğünde ölümden sonra dirilişi inkâr eden bir akım baş gösterir. Hıristiyanlığı kabul eden imparator bundan son derece rahatsız olur.

Bu sırada Tanrı, mağaranın bulunduğu bölgenin sahibi Adolius’un hatırına sürüleri için bir ahır yapma fikrini getirir. Bu maksatla mağarayı kapatan taşlar kullanılır ve mağara yeniden açılır.

Ve Tanrı gençleri uyandırır. Ancak onlar sadece bir gece uyuduklarını zannetmekte ve Decius tarafından öldürüleceklerini düşünmektedirler.

Önceden olduğu gibi Diomedes tekrar şehre gider. Şehrin kapıları üzerinde haç görünce çok şaşırır ve yoldan geçen birine bu yerin gerçekten Efes olup olmadığını sorar. Gördüklerini arkadaşlarına bildirmek için sabırsızlanır, fakat daha önce, yanında bulunan ve Decius dönemine ait olan parayla yiyecek almak ister.

Satıcı ve esnaf bu eski parayı görünce gencin hazine bulduğunu zannederler ve bu hazineyi paylaşmayı düşünürler. Bu haber yayılınca pek çok insan toplanır.

Diomedes ise tanıdık var mı diye şaşkınlık içinde topluluğa bakar. Şehrin papazı ve vali onu sorguya çekerler. O da başlarından geçeni anlatır ve arkadaşlarını görmeleri için onları mağaraya davet eder. Efesliler tepeye tırmanırlar ve gençlerin hikâyesini anlatan iki kurşun levha bulurlar.

Daha sonra mağaraya giren halk gencin arkadaşlarını sağ ve sakin bir vaziyette görür. Theodosios’a haber verilir, o da mağaraya gelir.

Gençlerden biri (Maximilian veya Achillides), yeniden dirilmenin gerçek olduğunu göstermek için Tanrı’nın kendilerini derin bir uykuya yatırdığını ve kıyametten önce dirilttiğini söyler. Daha sonra gençlerin hepsi ölüm uykusuna yatar ve oraya bir bazilika (kilise) yapılır.

Evet efendim, hikayemiz böyle. Aslında bu kıssanın özü ölümden sonra dirilişi temsil eder ve İslâm hariç Hint kutsal kitabı Mahabharata ve Yahudilik'te Talmud'da da farklı sayılarla geçer.

Benim size anlattığım şekli ise İmparator II. Theodosios’un saltanatının otuz sekizinci yılında Efes şehrine yakın bir mağarada hiç bozulmamış bazı cesetlerin bulunması olayına dayanır. Bu arada Hıristiyan kaynaklara göre hadise Efes'te geçmiş olsa bile Yedi Uyurlar Mağarası'nın yeri hakkında farklı söylenceler mevcut. Kim bilir, gerçekte ne oldu?

Bu içerikler de ilginizi çekebilir:

Hristiyanlığın Temel Söylenceleri ile Astroloji Arasındaki Bağlar Oldukça İlginizi Çekecek
Toplumsal Cinsiyet Normlarına Karşı Kocası ve Oğluyla Poz Veren Sakallı Kadın: Magdalena Ventura
Dünyadaki Herkesin Tanıdığı Güzel Yüzlü Kahraman Orion'un Aşk ve Ölüm Yüklü Hikayeleri

Popüler İçerikler

Sosyal Medyada Süren Öğretmenlik Tartışması: Az Çalışıp Çok mu Maaş Alıyorlar?
Serdal Adalı, Ricardo Quaresma'ya Jübile Yaptıracağı Tarihi Açıkladı
Görüşme Esnasında Erkeğe Maddi Sorular Sorulmasını Destekleyen Kadın Tepkilerin Odağında
YORUMLAR
Pasif Kullanıcı
26.03.2021

uyuşturucu fena şey

Pasif Kullanıcı
26.03.2021

kutsal kitaplar arası farklılıkta twiter atışması gibi inanma sen 5 derler 7 derler :)))))))

26.03.2021

bu deli saçması şeyleri insanlara inandırabilecek tek şey dindir :D ekstra bilgi vereyim. cem karaca'nın raptiye rap rap şarkısının ikinci dizesinde geçen "kefeştatayyuş ille de kıtmir" sözü bu masaldan gelir. bu 7 kişiye yardım edip yol gösteren çobanın adı kefeştatayyuş'tur ve köpeğinin adı kıtmir'dir.

SEN DE YORUMUNU PAYLAŞ