Stray'de kontrolünü ele aldığımız kedimiz gibi milyonlarca kedi daha sokaklarda hayatlarını sürdürmeye çalışıyor. Oyunun yayıncısı Annapurna Interactive de sokak kedileri yararına çalışan Cats Protection adlı bir hayır kuruluşunun bağışçıları arasında
İşinin ehli bu dişi kedi Stray'in turuncu ve minnoş ana karakterinin yaratım sürecindeki elemanlardan en önemlilerinden. Farklı durumlar için farklı sesleri ve tepkileri kaydedilen Lala gerçek bir profesyonel.
Geliştiriciler bir röportaj esnasında artık var olmayan 'Walled City of Kowloon' adlı bir yeri Stray için ilham kaynağı olarak belirlediklerinden bahsediyorlar. Burası Hong Kong'da bulunuyordu ve her bir mil kare başına 111.450 kişinin düştüğü son derece sıkışık bir yerdi. Geliştiriciler bu dar alanda çok fazla nüfus yoğunluğu barındıran neredeyse distopik yerin bir kedi için harika bir oyun alanı olacağını düşünmüşler.
Bir sfenks kedisi olan Oscar hareketli yapısı ile geliştiricilerin ihtiyaç duydukları tüm atlamaları, zıplamaları ve hareketleri onlara sunmuş. Ayrıca cinsi gereği hiç tüyü de olmadığı için onun hareketlerini yakalayıp animasyonla buluşturmak da kolay olmuş.
Söz konusu bir kedi olduğunda bölüm tasarımlarının ne kadar zorlayıcı olabileceği aslında az da olsa anlaşılabiliyor. Stray'in dikey şehir tasarımı bir kedi düşünülerek yaratıldığı için her bir klima kutusunun yada su borusunun ayrı bir önemi olmuş. Ancak geliştiriciler ortaya harika bir iş koymuşlar.
Karakterimiz genel ilhamını yukarıda da bahsettiğimiz üzere Murtaugh adlı tombişten alsa da elbette belirgin farklılıklar da var. Meraklı ve kocaman gözlerle ekrandan bize bakan karakterimiz Lala'dan tutun da ofisin diğer kedilerinden de pek çok iz taşıyor.
Oyunun bitiş jeneriğini ve oyunda emeği geçenlerin isimlerini takip ederseniz orada Jun'un yönetmen unvanı ile arz-ı endam ettiğini göreceksiniz. Kendisinin görev tanımları arasında 'takımın çabalarını izlemek' ve 'herkesin doğru konu üzerinde çalıştığından emin olmak' gibi maddeler yer alıyor. Stray'i gerçekten kediler yapmış olabilir mi acaba?
Örnek vermek gerekirse zıplama konusunda başarısız olma olayı oyundan tamamen atılmış. Geliştiriciler bunun kedi olma fantezisine uygun olmadığını düşünerek bir yüzeye zıplarken başarısız olup düşmeyi oyundan kaldırmışlar. Çünkü gayet bariz bir şekilde, zıplamak kediler için çocuk oyuncağı!
Uzun yıllardır geliştirilme aşamasında olan oyunla ilk bilgileri bile 2015 yılında almıştık. Oyunun piyasaya çıkışı ise 2022 yılında oldu. Bu bile yapımın ve stüdyonun katettiği yolu gösteriyor. Başlangıçta ekip Unreal Engine 4'te bir kedi oyunu prototipi üzerinde çalışan iki tutkulu sanatçıyken ekip daha sonrasında adım adım büyümüş.