"özgür irade" ve "suç" kavramları hakkında kesin olarak bir yargıya varabiliyor muyuz? "suç"u, "'özgür' irade sahibi" olan birinin, 'tamamen bilicinde' olarak yaptığı 'kötü' bir şeyin '(adil) karşılığı'" olarak düşünürsek, sanıyorum hiçbir yere varamayız. bu basit tanımda bile sürüyle idea öne sürüyoruz.
ilginçtir, böyle durumlarda bile "sikerek" cezalandırıyoruzsunuz, yani tecavüz failine tam da onun yaptığı şeyi yaparak cezalandırmış oluyoruz. ama burada bir kısas söz konusu değil, burada söz konusu olan, bir tür duygudaşlık, "sikmek"in adalet tesis edici gücü söz konusu.
"özgür irade" ve "suç" kavramları hakkında kesin olarak bir yargıya varabiliyor muyuz? "suç"u, "'özgür' irade sahibi" olan birinin, 'tamamen bilicinde' olarak yaptığı 'kötü' bir şeyin '(adil) karşılığı'" olarak düşünürsek, sanıyorum hiçbir yere varamayız. bu basit tanımda bile sürüyle idea öne sürüyoruz.