Bu yazı daha önce Oyungezer Dergisi'nde yayınlanmıştır.
Kökeni olan, hele ki bu kökü hep sağlam tutmayı başarabilen serilere saygı duymak gerekiyor. Tür ve oynanış olarak size hitap etmeseler bile kendi çıtalarını yerin dibine sokmamış olmaları bir başarı. Ratchet & Clank serisi de 12 senedir toplamda 12 oyun ile çizgisini korumuş platform-aksiyon oyunlarından biri. Playstation’da ilk karşımıza çıktığında daha çok platform öğeleri ile dikkat çeken seri daha sonra buna shooter mekanikleri de ekleyerek iyi bir denge tutturdu. Bu değişim sürecinde Mark Cerny’nin parmağı da vardı. Kendisinin Knack isimli yeni nesil oyununu da inceleme sayfalarımızda bulabilirsiniz. Ama bu oyunun mu yoksa Knack ’in mi yeni nesile yakışıcağını merak ediyorsanız hiç düşünmeden Ratchet & Clank: Into the Nexus derim. Knack yeni için nesil için ne kadar boşsa, Into the Nexus bir serinin son halkası olan yarım bir episodik oyun olmasına rağmen eski nesil için o kadar dolu.
Ama bu doluluk, türün ve Ratchet & Clank ’ın artık kendisini tekrar etmediği manasına gelmiyor. Tamam seri her oyununda karşımıza 1-2 yeni mekanik getiriyor ama platform-aksiyon türünün 10 yıldır önümüze aynı yemeği farklı soslarla koyması artık iştahımızı iyice kesiyor. Ratchet & Clank en azından uzay operası tadındaki hikâyesi ve özellikle karakterleri ile adeta takip edilesi bir animasyon serisi. Zaten yakında sinema perdesine de animasyon olarak geleceği duyuruldu. Yine aynı zamanlarda yeni nesile de konuk olacağından şüphemiz yok. Bütün bunları arka arkaya dizince çıkan sonuç Ratchet & Clank serisinin henüz ölmediği.
“Keşke güneş gözlüklü zırhımı giyseydim”
Gizli Kahraman Clank
Vendra Prog ismindeki bir süper kötü galaktik bir hapisaneye tıkılmak üzereyken Prog’un ikiz kardeşi hapisaneyi basıp kardeşini kurtarır. Yeni R&C uzay macerasının giriş hikâyesi bundan ibaret. Tabii ki ihale yine Ratchet ve Clank'e kalıyor ve Prog’ları yeniden yakalamak isteyen kahramanlarımız o gezegen senin bu gezegen benim diyerek dolaşmaya başlıyor. Ama oyun ne yazık ki bir A Crack in Time değil. Rotamızda onlarca değil hepi topu dört gezegen var ve her biri hem görsel açıdan, hem oynanış tarzıyla hem de hikâyesiyle diğerlerinden ayrılıyor. Genele vurduğumuzda Nexus’un hikâyesi ve oyun süresi çok büyük değil ama PS3’te başlayan Future serisini güzel bir şekilde kapatıyor.
Düşman çeşitliliği çok fazla değil fakat oyunun zaten kısa sürdüğü birkaç gezegenden ibaret olduğu düşünülünce bu normal. Özellikle gezegen üzerindeki mekânların hem kendi içlerinde çeşitliliği hem de gezegenler arasındaki çeşitlilik bu oyunun artık temelini oluşturan çatışmaların sıkıcı ve tekdüze olmasını engelliyor. Ayrıca silahlar şahsen hiçbir platform-aksiyon-shooter oyununda bulamadığım seviyede bir tokluk hissi veriyor ki bu da durumu kurtaran artılardan biri. Zaten R&C serisinin belki de en eğlenceli yanlarından olan ilginç silahlar bu oyunda da var. Sadece silahların seviyesini yükseltmek ve her birinin çatışmada nasıl sonuçlar doğurduğunu görmek için bile oyunu sonuna kadar oynayabilirsiniz. Nexus seriye yerçekimine dayalı platform mekaniklerini de getirerek “her yeni R&C oyununa yeni bir öğe” kuralına da bağlı kalıyor. Özellikle Clank ile bazı mekanlarda farklı bir boyuta geçip 2D platform oyununa dönüşen anlar oldukça iyi. Ters yerçekimi kuralını kullanarak sonuna ulaşmanız gereken bu mekanların bazılarında kafanızı bayağı bir kullanmanız gerekecek.
Oyunun grafikleri neslin zirvesinde
Eski Nesil Diyorsan Yanılıyorsun!
Ratchet & Clank artık nostaljik ve klasiklemiş bir seri. Insomniac belki gereğinden fazla R&C oyunu yaptı ama bir şekilde en azından karakter ve hikâye dengesini iyi tutarak bunu sıkmayan bir uzay operasına çevirmeyi başardı. Sadece ara videolar bile yeni neslin ilk platform-aksiyon oyunu olan Knack ’in bütününden daha iyi. Bunu gördükçe insan yeni nesle olan inancını yitiriyor. İki oyunu aynı anda oynadığım için ve nesiller arası farkı biraz fazla yakından görme şansı bulduğum için belki R&C: Into the Nexus gözümde daha bir kıymetli hale geldi ama fiyatına ve eğlencesine baktığımızda seriyi takip edenlerin muhakkak oynaması gereken bir oyun olduğu ortada. Artık PS3’te ve bu seride aynı şeyleri yapmaktan sıkılmış biri olarak Ratcher & Clank ’in yeni nesli işgalini de dört gözle bekliyorum.
KÜNYE
Ratchet & Clank: Into the Nexus (PS3)
Tür Platform – Beat’em Up
Yapım Insomniac Games
Dağıtım Sony Computer Entertainment
SİSTEM: PS3
Dijital İndirme: Var 29.99$
Ne İyi?
Karakterler
Silahlar ve çatışmalar
Grafikler
Ne Kötü?
Hafiften sıkmaya başlaması
Çok kısa olması
NOTU 7
SON KARAR: Güzel bir seri tam sıkmaya başlarken nesline zamanında veda ediyor.