Seyirciler bir an Houdini'nin suda baş aşağı sallandığını görürdü. Sonra bir perde kapanır ve birkaç dakikalık bir bekleyişin ardından, muzaffer bir edayla vitrinden çıkardı.
Çin su işkence hücresi, onun en ünlü numaralarından biri haline geldi ve dünyanın dört bir yanındaki izleyicileri bu şovu ile büyüledi.
Bu düzeneğin neden Çin su işkence hücresi olarak adlandırıldığı belli değil. Houdini'nin kendisi buna basitçe 'Baş Aşağı' (Upside Down) veya kısaca 'USD' derdi.
Houdini'nin yaptığı şeyin, damlamanın psikotik bir çöküntüye neden olduğu işkence biçimiyle aslında pek ilgisi yoktu.
Bununla birlikte, 'Çin su işkencesi' teriminin, 1892 gibi erken bir tarihte bir kısa öyküde geçtiği için 1900'lerde zaten iyi bilindiğini rahatlıkla söyleyebiliriz.
'Uzlaşmacı' adlı bu hikayede, terim mecazi olarak bir karakterin avukat olarak çalışırken hissettiği monotonluğu anlatmak için kullanılıyor.
Houdini'nin eylemi ise muhtemelen bu terimi daha geniş bir kitleye ulaştırdı.