Gün Geçtikçe Değeri Artıyor! Oyun Endüstrisinin Ekonomisi Hakkında Bilmeniz Gereken 9 Şey

Online oyun sektörü 2000'li yıllarda ortaya çıktığından beri hız kesmeyen bir büyümeye tanıklık etti. İnternet kullanımı, akıllı telefonlar ve pandemi derken yaşanan her gelişme oyun sektörünün önünü daha da açtı. 2021 yılında bir önceki yıla göre 20 kat değerlenerek o yılın en fazla yatırım alan sektörü olan oyun endüstrisinin gelecek değer beklentileri akıllara sığmıyor.

Peki gün geçtikçe dudak uçuklatan değerlere ulaşan oyun sektörü ekonomisi hakkında neleri bilmelisiniz?

Gelin birlikte bakalım!

Oyun endüstrisinin hızlı yükselişi pandemiyle birlikte başladı.

Covid-19 salgınıyla birlikte oyun endüstrisinin ne kadar başarılı olduğu gözler önüne serildi ve sektöre dünya devi yatırımcılardan da olmak üzere büyük nakit akışı sağlandı. Herkesin karantina altında daha fazla oyun indirip konsol gibi ekipmanlar sipariş etmesi sektörün en hızlı değerlenen endüstrilerden biri olmasına katkı sağladı.

Oyun sektörünün 2028 yılına 580 milyar dolarlık değere ulaşacağı tahmin ediliyor.

Kimileri karantinada depresyona girmeme nedenini oyun oynamaya bağlarken, sektör bir anda işsiz kalan kişiler için de yeni fırsatlar sunmaya başladı. 2020 yılında bir önceki yıla göre %23 artış yaşayarak 177.8 milyar dolar değere ulaşan oyun sektörü, 2021 sonunda neredeyse 200 milyar doları gördü. Yapılan çalışmalar ise 2026 yılında 321 milyar, 2028 yılında ise 580 milyar dolara kadar çıkabileceğini gösteriyor.

Oyun sektörü genellikle 25-34 yaş arası kullanıcılardan oluşuyor.

Günümüzde müzik ve sinema endüstrilerinin toplamından çok daha yüksek değere sahip olan oyun sektörü modelleme, oyun tasarımcısı, illüstrator gibi yepyeni iş kollarının doğmasını sağladı. Ayrıca sadece oyun oynamak bile başlı başına bir gelir kapısı haline geldi. Yapılan çalışmalara göre dünya genelinde oyun oynayanların sayısı hızla artarken yaş aralığı da giderek genişliyor. %59'unu erkeklerin oluşturduğu sektör 15 ile 64 yaş arası geniş bir kesime hitap ediyor fakat özellikle 25-34 yaş arası insanlardan oluşuyor.

Oyun sektörü ilk olarak sinema endüstrisi ile barıştı.

Bundan 30-40 yıl önce arcade temalı oyun salonları popüler olduğundan video oyunlar yadırganıyordu. Bildiğimiz dijital oyun trendinin başlangıcı olan bu dönemde sektör ilk olarak sinemaya adapte oldu. Pek çok sinema filminde üstün modelleme programlarının kullanılması ve animasyona duyulan ilginin artması, oyun sektörünün gelecekte ne kadar başarılı olacağının ilk göstergelerindendi.

Konsollar her eve girdikten sonra oyun ekonomisinin büyümesi kaçınılmaz hale geldi.

Oyun ekonomisi 2010'lu yıllarda 75 milyar dolarlık değere ulaşarak ilk kez sinema sektörünü geride bıraktı ve o günden beri hızla büyüdü. Ancak oyun sektörünü bugünkü milyarlarca dolarlık seviyeye taşıyan iki önemli olay yaşandı. Bunlardan ilki konsol cihazlarının kolay ve ekonomik şekilde evlere girmesiydi. Diğeri ise akıllı telefonların herkesin cebine girerek oyun oynamayı kolaylaştırmasıydı. İnternetin yaygınlaşması ve pandemi derken oyun ekipmanları hiç olmadığı kadar popülerleşti ve her eve ulaştı.

Global oyun ligleri sektörün yeni bir zirveye ulaşmasına yardımcı oldu.

Nintendo, Switch, Playstation 4 ve Playstation 5 gibi konsollar popülerleşirken sektör LoL trendi ile yeni rekorlar kırmaya başladı. Ayrıca LoA2, yani League of Angels 2 oyunu da gamerlar üzerinde büyük etki yarattı. Dünya çapında sevilen, karakter geliştirerek online olarak oynanan bu oyunlar global liglerin düzenlenmesini sağladı ve endüstriyi daha heyacanlı hale getirdi.

Oyun sektöründeki yapılanma diğer sektörlerin şekillenmesine de yardımcı oldu.

Düzenli aralıklarla güncellenen ve yakından takip edilen bu oyunlar hem dünyanın farklı yerlerindeki oyuncuları birleştirdiğinden, hem de bir arada ekip olarak çalışmaya izin verdiğinden sosyalleşme alanlarının online platformlara kaymasına da öncülük etti. Nitekim, oyun endüstrisi sayesinde dijital alana adaptasyon çok daha hızlandı ve uzaktan öğrenme veya uzaktan eğitim gibi modeller oyun sektöründen ilham alan araçlar üretmeye başladı.

Türkiye oyun sektörü global olarak tanınmaya başladı ve yatırımlara açık potansiyel sektör haline geldi.

Bütün bunlar yaşanırken Türkiye'deki oyuncu sayısı da 36 milyona çıkarak rekor kırdı. Oyun sektörünün Türkiye pazarı ise 880 milyon dolarlık değere ulaştı. Türkiye ekonomisi için yeni bir açılım halini alan oyun sektörüne son 5 yılda dev yatırımlar yapıldı ve yerel oyun tasarımlarında artış gözlendi. Daha fazla insan oyun tasarımı, yazılım, senaryo gibi alanlara odaklanırken Türkiye'deki oyun sektörü dünya genelinde 18. sıraya yerleşti.

Kimi uzmanlara göre oyun sektörü yaşamın her alanını etkileyebilecek güce sahip.

Kısıtlamaların kalkmasından sonra oyun sektöründe önceki yıla göre 3 milyar dolarlık bir gerileme gözlenmiş olsa da bu düşüşün kısa süreli olacağı ve 2023'de sektörün yeni bir ivme yakalayacağı düşünülüyor. VR, yapay zeka, kripto para birimleri, blockchain, 5G ve metaverse gibi pek çok teknolojik gelişme de oyun endüstrisinin büyüyeceğini garantiliyor. Hatta uzmanlar oyun sektörünün tahmini değerlerinin, gerçekler karşısında çok düşük kalacağını ve alanın durdurulamaz şekilde değerleneceğini de söylüyor. 

Kim bilir gelecek belki sadece oyunlardan ibaret olabilir!

Popüler İçerikler

Beklenen Gün Geldi: Birbirinden Ünlü İsimler Saygı1 Formatının İkinci Konuğu Sertab Erener İçin Sahneye Çıktı!
Türkiye Kaçıncı Sırada? Bir Ankete Göre En Güzel Kadınların Bulunduğu Ülkeler Açıklandı
İş Kadını Olan Eski Eşinden Aldığı Nafakayla Düğün Yapan Damat, Düğünden Sonra Nafaka İstemeye Devam Etti