#7 göle kokoin çalan sumocu nasreddin hoca olduğuna dair rivayetler var. Rönesans dönemi heykellerinin daşşakları daha sanatsal lan böyle gerçeküstücülük olmaz.
Şimdi ilk başta Nasrettin Hoca ile Şehzade heykelini, ardından 14, 15, 20 ve 21 gibi beceriksizce yapılmış örnekleri dışında bırakarak söylüyorum; bunlarla dalga geçilmez. Kavun, Leblebi, Ayçiçeği gibi adamlar o yörenin başlıca geçim kaynağını anıtlaştırarak en azından şehre bir renk getirmek istemişler. Bu bölgeler öyle turizmi olan bölgeler değil ve buralarda insanlar yaşıyorlar. Herkes kendi yaşadığı yerin bir anlamı ve güzelliği olsun ister. Ne yapsınlar adamlar, Eyfel Kulesi mi diksinler? Hem neyiyle dalga geçiyorsunuz ki adamlar Kavun heykeliyle Özgürlük Anıtı'na mı rakip olmak istiyorlar sanki? Vatan toprağıyla, geri bırakılmış Anadolu insanıyla mizah yapmak bir Türk vatandaşı için büyük terbiyesizlik. Herkes İstanbul-Ankara-İzmir'de mi yaşayacak? Köy Enstitülerini kapatan zihniyet yüzünden Anadolu insanı bu durumda ve büyük şehirlerde yaşayan veletlerin cahil cahil esprileriyle aşağılanıyorlar bu günlerde.
Leblebiden başka geçim kaynağı olmayan adamların yaptığı heykelle dalga geçenlerin çoğu aynı zamanda Atatürk'ün "Köylü milletin efendisidir" sözünü sağda solda twitlediğini görürsünüz. Umut Sarıkaya'nın bir karikatürü vardı hani yok efendim Kırkağaç Belediyesi Kavun heykelini alıp Venedik Bienali'ne gitmiş de Venedikliler bunları dövmüşler falan. Bu mu yani vatanseverlik? Kendi insanını yabancılara karşı aşağılayarak mı mizah yapılıyor? Yüzlerce yıldır sömürülmemiş olsaydı Kırkağaç'ta da bienaller düzenleniyordu şimdi. O sömürünün kaynağı da tamamen bu bilinçsizliktir.
#7 göle kokoin çalan sumocu nasreddin hoca olduğuna dair rivayetler var. Rönesans dönemi heykellerinin daşşakları daha sanatsal lan böyle gerçeküstücülük olmaz.
Şimdi ilk başta Nasrettin Hoca ile Şehzade heykelini, ardından 14, 15, 20 ve 21 gibi beceriksizce yapılmış örnekleri dışında bırakarak söylüyorum; bunlarla dalga geçilmez. Kavun, Leblebi, Ayçiçeği gibi adamlar o yörenin başlıca geçim kaynağını anıtlaştırarak en azından şehre bir renk getirmek istemişler. Bu bölgeler öyle turizmi olan bölgeler değil ve buralarda insanlar yaşıyorlar. Herkes kendi yaşadığı yerin bir anlamı ve güzelliği olsun ister. Ne yapsınlar adamlar, Eyfel Kulesi mi diksinler? Hem neyiyle dalga geçiyorsunuz ki adamlar Kavun heykeliyle Özgürlük Anıtı'na mı rakip olmak istiyorlar sanki? Vatan toprağıyla, geri bırakılmış Anadolu insanıyla mizah yapmak bir Türk vatandaşı için büyük terbiyesizlik. Herkes İstanbul-Ankara-İzmir'de mi yaşayacak? Köy Enstitülerini kapatan zihniyet yüzünden Anadolu insanı bu durumda ve büyük şehirlerde yaşayan veletlerin cahil cahil esprileriyle aşağılanıyorlar bu günlerde.
Bence bir çoğunda sorun yok, yörenin neyi meşhursa onun heykelini koymuşlar, estetik olarak kötü olmadığı sürece gayet iyi