Evet, oyunlarda geçirilen vakitten en çok etkilenen verilerden biri iş. Peki bu çalışma hayatına katılımdaki azalmaları etkiliyor mu? Maalesef ki biraz öyle duruyor. Hadi açıklayalım.
İş hayatına katılımın 24 saate ortalaması alındığında Şubat 2020'den itibaren erkeklerde 2.1 puanlık, kadınlarda 1.3 puanlık bir düşüş görülüyor. 2022 yılında ise 15-24 yaşlarındaki ortalama bir genç erkeğin video oyunlarına ayırdığı süre 3.82 saat ki gün içerisinde büyük bir süreyi kaplıyor. Bunun %8'i ise 6 saat veya daha fazla oyun oynuyor.
Bu da Gray Kimbrough'nun sözünü akıllara getiriyor: 'Sosyal normlarımızdaki değilim ilerleyen yaşlarda oyun oynamayı daha kabul edilebilir kılıyor.'