Markalar vizyonlarına uygun olarak potansiyel tüketicilerine, müşterilerine daha etkili ve daha eğlenceli yollarla iletişim kampanyalarını oyun kurguları içerisinde anlatarak, ürün ve hizmetlere dair bilinirliği artırmaya çalışarak motivasyonu artırıp, müşterinin ürün ve hizmet ile arasında duygusal bir bağ oluşturarak onların bilinçaltında yer etme çabası içerisini girmektedirler. Bunu yaparken de klasik oyun bileşenleri olan puan kazanma, liderlik sıralamaları, rozet, seviye atlama yöntemlerinin yanı sıra keşfetme, eğlendirme, merak dürtüsünü uyandırma gibi bileşenlere ve artırılmış gerçeklik, yapay zekâ ya da blockchain gibi yeni nesil teknolojilere başvurmaktadırlar.
Şimdi de örneklere bakarak konuyu biraz daha derinleştirim.
İlk örneğimiz Heineken’in 2011 yılında gerçekleştirdiği Yıldız Oyuncu Uygulaması kampanyasından geliyor. Heineken, 2011 yılında Şampiyonlar Ligi’nin sponsoru olmuş ve marka bilinirliğini arttırmak için akıllı telefonlarda oynanabilen bir mobil oyun geliştirmiştir. Geliştirilen oyun, kullanıcılarına maçlar devam ederken meydana gelebilecek bir sonraki olayı tahmin etme ve doğru tahmin halinde puan kazanmalarına yardımcı oluyordu. İki aşamalı olan oyunun bir sonraki aşamasında kullanıcılar takımlar oluşturarak biriktirdikleri puanları sosyal medyada paylaşarak birbirleriyle yarıştılar. Sonuç markanın isminin kullanıldığı çok sayıda paylaşım yapıldı ve markanın bilinirliği ile görünürlüğü ciddi oranda arttı.