Dinamikler: En üst seviyede konsepti belirleyen elementlerden oluşur. Dinamikler bir bütünlük ve tutarlılık sağlarlar. Yapılan tasarımdaki kısıtlar, duygular, ilerleme yapısı, hikayeleştirme tekniği gibi elementlerden oluşur. Piramit metaforunda tepededir.
Mekanikler: Hareketi sağlayan ve düzenleyen elementlerdir. Şans, rekabet, işbirliği, alışveriş, meydan okumalar vb. elementler bu grubun öğelerindendir.
Bileşenler: Dinamik ve mekanikler bir sistemin çalışma biçimini tarif ederken bileşenler ise bu çalışmanın çıktılarını temsil eder. Rozetler, avatarlar, seviyeler, puanlar, liderlik tabloları, takımlar, boss'lar vb. gibi birçok ögesi vardır.
“Hocam dondunuz mu? Sizi duyamıyorum? Sesim geliyor mu? ”
Hangimiz bu soruları duymadık ki uzaktan eğitim sürecinde. Pandeminin başlaması ile gelen yasaklar ve uzaktan eğitim bilgisayara bağımlı kalmak zorunda kalan, saatlerini telefon başında geçiren öğrencilere dönüştürdü çocuklarımızı. Peki sizler oyunlaştırmayı ne kadar derslerinize entegre ediyorsunuz? Uzaktan sınıf yönetimini nasıl sağlıyorsunuz?
Yazı sonunda önerilen uygulamaları dersinize entegre etmeden önce öğrencilerinizin oyuncu tiplerini belirleyebilir, sonuçlar doğrultusunda onları gruplara ayırabilirsiniz. Verdiğiniz her görev sonrasında anlamlı rozetlerle motivasyonlarını artırabilir, derslerinizi hem daha kalıcı hem de daha eğlenceli hale getirebilirsiniz. Hatta Canva programı üzerinden öğrencilerinizle rozetlerinizi birlikte tasarlayabilir, onları da sürece dahil edebilirsiniz.
Oyunlaştırma ile derslerinizi daha etkili yapabilir öğrencilerinizi de bunun bir parçası haline getirebilirsiniz.