Aile çocuğunun beslenme çantasını çocuğunun gelişimine destek olacak ve onun sevdiği yiyecekleri hazırlarken bu düşünceyle çocuğunun tabletinde, telefonunda onun gelişimine destek olacak oyunları ve uygulamaları yüklemeli. Dijital tüketimini on üç yaşında kadar takip etmeli.
Günümüzde dijital oyunlar okul öncesi ve okul çağında çocukların problem çözme, mantıksal düşünme, yabancı dil öğrenme gibi becerilerini geliştirmesine yardımcı olan bir araç. Bu oyunları seçerken ailelerin dikkat etmesi gereken konu PEGI yaş sınıflandırması. Platformlarda ücretsiz olarak indirilebilen birbirinden farklı içeriklere sahip milyonlarca oyun bulunmakta doğru seçimi yaparken oyunun janrasına, tekli oyuncu mu çoklu oyunculu mu olduğuna, yaş gruplarına, üretici stüdyoya mutlaka bakılmalı.
Küçük yaşlarda çocuğuma bir şey oynatmak istiyorum ancak zararlı içerikleri olmasın hem eğlenceli hem eğitici öğeleri de olsun diyen ailelere önerim basit kodlama teknikleri ile kendi oyunlarını yapabilecekleri uygulamaları yüklemeleri ve birlikte yarattıkları hikayeler, karakterler üzerine oyun tasarlamaları.
Dünyada 3.2 milyar Türkiye’de 41 milyon oyuncu var. 200 milyar dolardan daha fazla bir değer yaratıyor. Oyunlar yaratıcı endüstrilerin en önemli birleşimi. Oyunlara bir kültür ürünü bir sanat eseri gözüyle bakılmalı ve bu bilinçle üretilmeli. Oyunları yasaklamak, baskıcı bir tutumla çocuğun elinden almak yerine onun üretime ya da okul çağında profesyonel e-sporcu olması yönünde teşvik etmek çok önemli.
İngiltere’de yapılan 12-16 yaş arası gençlere okul müfredatına eklenen e-spor dersleriyle çocuklarda özgüven artarken, strateji geliştirme, ekip olabilme gibi yetenekleri gelişirken, %80 oranında mühendislik alanlarına olan ilgilerinin arttığı gözlemlenmiş. Bugün olimpiyatlarda bir spor branşı olarak gösterilen e-spor turnuvalarına çocuğunuzla birlikte gitmeniz onu desteklediğinizi gösterdiğiniz takdirde derslere olan ilgisi de artacaktır.