Oyuncular, eşya kutularında sanal öğeler bulabilir veya başka türlü bulunması zor olan bir oyunda karakterlerinin seviyesini yükseltmek için yapay takviyeler satın alabilir. Bunlar, oyun şirketlerinin, oyuncular oyunu satın aldıktan sonra dahi oyunculardan para toplama şeklidir. Bu tip eşya kutuları ve hizmetler birçok oyunu oynamak için zorunlu değildir, ancak özellikle çevrimiçi oyunlarda bu yollarla alınan özel eşyalar oyunculara büyük bir avantaj sağlamaktadır.
Oyun içi eşya kutuları ve para karşılığı satılan sanal hizmetler oyunlarda var olmaya başladığından beri, birçok oyuncu NFT'lerin aynı derecede can sıkıcı olacağına inanıyor. Oyun şirketleri, oyuncuları öde-kazan tipindeki oyunlara çekmek için bıkıp usanmadan yeni ve daha iyi yollar ararken, NFT'ler neden farklı olsun ki?